Drogi Twórcy – ARTYSTA
Na poprzedniej stronie opisałam system pięciu Dróg Twórcy. Na tej zaś opisuję szczegółowo drogę Artysty.
Czy jesteś Artystą? Dowiesz się, czytając dalej.
Artysta:
- w czym jest najlepszy
- połączenia z innymi drogami
- wyzwania
- optymalny plan działania.
Po czym poznać Artystę?
- Lubi rzeczy piękne, ma dobry gust i zmysł estetyczny.
- Widzi świat inaczej niż pozostali, potrafi wydobyć z każdej rzeczy piękno i pokazać je innym.
- Jest perfekcjonistą, zawsze ma wrażenie, że coś mogłoby być zrobione lepiej.
Artysta to zazwyczaj osoba pewna siebie, świadoma swojego talentu lub wręcz przeciwnie: introwertyczna, oderwana od rzeczywistości. Żyje, aby tworzyć. Jej kreacje po prostu same się jej „objawiają”, przeważnie są wynikiem inspiracji jakąś piękną rzeczą.
Dla osób z tej drogi ważny jest artystyczny całokształt – każdy element ich działalności powinien być dopracowany i spójny.
Artyści inspirują. Samo patrzenie na ich dzieła oraz zdjęcia ich twórczości sprawia ogromną przyjemność. Klienci kupują od nich nadzieję, że im także się uda zdobyć i mieć w domu lub zrobić coś równie pięknego.
Artysta – w czym jest najlepszy?
Osoby idące tą drogą uwielbiają wszystko, co piękne. Każda twórcza działalność przynosi im prawdziwą satysfakcję.
Interesują się fotografią lub grafiką, są bardzo kreatywne i aktywne, mają zazwyczaj więcej niż jedną twórczą pasję. Posiadają swój unikalny styl, dzięki któremu wyróżniają się na tle innych. Ich produkty/usługi są przede wszystkim piękne wizualnie.
Artysta w połączeniu z innymi typami
Większość z nas idzie przeważnie więcej niż jedną drogą (przeważnie są to dwie drogi główne i jedna ścieżka). To na styku tych dwóch dróg powstają najlepsze pomysły.
- Artysta + Ekspert
Oprócz umiłowania dla piękna cechuje go chęć niesienia pomocy – lubi pokazywać innym, jak mogą osiągnąć podobne efekty, i czuje satysfakcję z tego, że ludziom się to udaje. Sprawdzi się w tworzeniu dopieszczonych wizualnie artystycznych kursów.
- Artysta + Pasjonat
Najprawdopodobniej prowadzi piękny profil na Instagramie, blog lub kanał na YouTube, na których publikuje również wycinki z własnego życia. Bardzo ambitny. Lubi – świadomie lub nie – fascynować i wzbudzać podziw innych ludzi. Może mieć osobowość influencera.
- Artysta + Odkrywca
Ma predyspozycje, by być pionierem nowych stylów i tendencji, wymyślać całkiem nowe produkty. Stosuje nowatorskie rozwiązania, jego dzieła są nie tylko piękne, ale i użyteczne. Przykład: produkty w duchu Montessori.
- Artysta + Organizator
Jest towarzyski, zauważa moc, jaka tkwi we współpracy z innymi twórcami. Takie osoby często organizują wyzwania fotograficzne i konkursy oraz biorą w nich udział. Cechują się niesamowitym magnetyzmem, z łatwością przyciągają fanów. Takie połączenie dróg daje osobowość „gwiazdy internetu”.
Wyzwania Artysty
Perfekcjonizm artystyczny
Artysta jest z natury perfekcjonistą, więc czasem trudno mu zrobić kolejny krok – na przykład zacząć zarabiać na tym, co tworzy. Musi najpierw upewnić się, że to, co oferuje, jest lepsze niż to, co prezentują inni.
„Każdą rzecz można by było zrobić jeszcze lepiej” – to przekonanie mobilizuje Artystę do ulepszania swojego warsztatu twórczego. Dzięki temu może zajść dużo dalej niż większość osób. Jeżeli coś się robi zbyt proste, Artysta zaczyna się nudzić i próbuje czegoś nowego.
Treści
Artysta (bez połączenia z Ekspertem) może przykładać mniejszą wagę do jakości samej treści. O ile jej forma estetyczna jest bez zarzutu, może się zdarzyć, że odbiorcom trudno jest zrozumieć tok myślenia Artysty.
Niechęć do współpracy
Artysta to typ najbardziej samotniczy lub nawet egocentryczny (o ile nie ma połączenia z Organizatorem lub Pasjonatem). Nie widzi potrzeby integrowania się, dzielenia, wzajemnych działań, bo uważa, że do sukcesu może dojść samodzielnie.
Brak refleksji nad statystykami
Artysta z natury nie przywiązuje wagi do liczb, statystyk, narzędzi pomiaru. Być może nie zaprząta sobie głowy tym, że coś mogłoby być zrobione efektywniej.
Plan działania dla Artysty
Rozpoznajesz w sobie tę drogę? Zobacz, na czym się skupić:
- Własny styl, identyfikacja wizualna
Na początku pomyśl o tym, co reprezentuje Twoja marka. Czy wyobrażasz ją sobie jako elegancką, a może raczej minimalistyczną? Czy masz już wybrane logo, kolory i elementy marki?
jest najprawdopodobniej najlepszym środkiem przekazu w Twoim przypadku. Możesz połączyć go z kontem/stroną na Facebooku i publikować na nim te same treści (jedno kliknięcie przy postowaniu).
Zadbaj o spójność oraz estetyczną instagramową „siatkę” – możesz skorzystać z aplikacji, takich jak Preview.
- Rozwijaj swój warsztat artystyczny, ale i fotograficzny
Twoje zdjęcia to Twoja tajna broń!
Buduj swoje kanały, nawiązuj relacje z odbiorcami. Zadbaj o jakość swoich postów, opowiadaj historię danego zdjęcia, danego projektu. Dbaj o regularność publikowania i spójność Twojego stylu.
- Etsy, Pinterest
Pomyśl o rozwoju dodatkowych kanałów promocji czy sprzedaży. Być może warto rozważyć zagraniczną platformę do sprzedaży, np. Etsy?
Poświęć czas Pinterestowi. Jest to platforma do wyszukiwania i przechowywania treści wizualnych, coś w rodzaju ulepszonego Google Images – pozwala ona użytkownikom na zapisywanie zdjęć i filmów na tematycznych tablicach.
- Druga droga, połączenia
Rozwijaj „supermoce”, które daje Ci Twoja druga droga.
I co dalej, Artysto, Artystko?
Najprawdopodobniej prowadzisz małą firmę lub nawet pracujesz w pojedynkę na własny rachunek. Żeby osiągnąć sukces, musisz być często „wieloma pracownikami w jednej osobie”.
Dzisiejszy świat internetu doradza, że w sieci należy być wszędzie.
Ja jednak wyznaję minimalizm biznesowy – świadome ograniczanie pewnych działań, umiejętne zlecanie tych, w których nie czujesz się pewnie, zajmowanie się tym, co wychodzi Ci najlepiej.
Możesz skupić się na jednej platformie, rozwijać tylko jedną linię produktów, inwestować w jeden typ usługi i – paradoksalnie – zauważyć, że Twoja praca przynosi o wiele lepsze efekty.
Jeżeli chcesz dostawać na bieżąco powiadomienia, dołącz do mojej listy mailingowej, zapisując się poniżej.