1. Drogi Twórcy – ORGANIZATOR

Na poprzedniej stronie opisałam system pięciu Dróg Twórcy. Na tej zaś opisuję szczegółowo drogę Organizatora.

Czy jesteś Organizatorem? Dowiesz się, czytając ten wpis.

Organizator:

  • w czym jest najlepszy,
  • jakie ma połączenia z innymi drogami,
  • jakie stoją przed nim wyzwania,
  • jaki jest dla niego optymalny plan działania.
 

Po czym poznać Organizatora?

  • Spontaniczny, lojalny, lubi dobrą zabawę.
  • Ma dar przekonywania innych do swoich (czasem nieco szalonych) pomysłów.
  • Bywa impulsywny, niecierpliwi się, gdy sprawy nie idą po jego myśli. Ma nieco wybuchowy temperament.

W czym jest najlepszy?

Organizator wśród innych ludzi czuje się jak ryba w wodzie. Nie boi się wystąpień na żywo, zbyt wielu nowych osób w pokoju, wręcz przeciwnie – często jako pierwszy podejmuje kontakt, integruje grupę. Ma naturalną moc łączenia ludzi.

Zawsze wie, co, gdzie i kiedy się dzieje. Nie zapomina o tym, że już wkrótce będzie jakieś święto i że warto na tę okoliczność przygotować coś wyjątkowego. Lubi działać, współpracować z innymi twórcami, zarówno z tymi z jego niszy, jak i spoza niej. Bardzo często zatrudnia osoby do swojego zespołu, dzięki czemu może rozwinąć się na bardzo szeroką skalę.

Organizator w połączeniu z innymi typami

Większość z nas idzie przeważnie więcej niż jedną drogą (przeważnie są to dwie drogi główne i jedna ścieżka). To na styku tych dwóch dróg powstają najlepsze pomysły.

  • Organizator + Pasjonat

Prowadzi bardzo popularny blog lub kanał na YouTube. Przemyca w nim także część swojego prywatnego życia, przemyślenia, treści lifestylowe. Robi to nowocześnie, ciekawie, z dużą dozą pewności siebie. Uwielbia organizować zloty, konferencje, jednoczyć ludzi i popularyzować swoją dziedzinę.

  • Organizator + Odkrywca

Wszędzie go pełno, zawsze ma tysiąc pomysłów na minutę. Organizuje mnóstwo wydarzeń, spotkań, konkursy i zabawy. Wierzy w moc współpracy i poleceń. Ma „znajomości” w całej branży i poza nią, dzięki którym może realizować, co tylko przyjdzie mu do głowy.

  • Organizator + Ekspert

Jest w stanie stworzyć kursy czy nawet całe programy, które przyciągają bardzo dużą grupę aktywnych użytkowników chętnych nauczyć się czegoś nowego. Docenia wartość nauki w formie kursu, w większej grupie, kiedy to sami uczestnicy pomagają sobie nawzajem, dzielą się pomysłami i motywują do pracy.

  • Organizator + Artysta

Jest towarzyski, zauważa moc, jaka tkwi we współpracy z innymi twórcami. Takie osoby często organizują wyzwania fotograficzne i konkursy oraz biorą w nich udział. Cechują się niesamowitym magnetyzmem, z łatwością przyciągają fanów. Takie połączenie dróg daje osobowość „gwiazdy internetu”.

Organizator – wyzwania

Zmęczenie

Organizator jest niezrównany, kiedy dostanie motywacyjnego „kopa do działania”. Ma wtedy dużo więcej energii niż inni, jest w stanie działać sprawnie i intensywnie. Przychodzi mu wówczas do głowy mnóstwo świetnych pomysłów i wierzy on, że jest w stanie zrealizować je wszystkie.

Potem często przychodzi zmęczenie i Organizator miewa poczucie, że nic nie ma sensu, że właściwie nie ma ochoty dalej tego wszystkiego ciągnąć. Czuje, że „nie wyrabia”, porzuca wiele z poprzednich pomysłów. Może być dla niego trudne kontrolowanie tych dwóch stanów.

Ludzie tracący zainteresowanie

Nikt tak nie wytrąca go z równowagi jak ludzie, którzy przestają się nim interesować. Jeżeli sprawy nie idą po jego myśli, staje się nerwowy, zazdrosny i zaborczy – czyli wręcz przeciwnie do tego, jak zachowuje się w normalnej sytuacji. Może nawet odczuwać wrogie nastawienie do konkurencji, mówić i pisać rzeczy, których potem żałuje. Zapomina, że tak naprawdę to, czy mu się powodzi, zależy w większości od niego samego oraz pośrednio od czynników całkowicie zewnętrznych (takich jak moda i zmiana upodobań społeczności).

Brak cierpliwości

Chciałby wszystko tu i teraz. Mimo że jest świetny w planowaniu, czasami chce za bardzo przyspieszyć sprawy, zobaczyć, czy to, co sobie wymyślił, naprawdę zadziała, czy ludzie wezmą w tym udział.

„Wyskakuje z lodówki”

Mimo że w dzisiejszych czasach, w związku z ograniczonymi zasięgami w mediach społecznościowych, dość trudno jest przesadzić ze swoją obecnością w sieci, Organizatorowi może się to „udać”. Jeżeli działa w fazie wybuchu energii, może tworzyć tyle, że inni nie będą w stanie za nim nadążyć i mogą mieć poczucie przesytu.

Organizator plan działania

 

 Jesteś Organizatorem? Zobacz, na czym powinieneś się skupić:

  1. Społeczność

Na tej drodze nie obejdziesz się bez grupy swoich odbiorców, społeczności. Jej zbudowanie to Twoja „supermoc”, więc warto już na samym początku otworzyć grupę na Facebooku oraz żywo udzielać się na branżowych grupach i forach.

  1. Przyjaźnie

Zastanów się, jakich innych twórców (z branży i spoza niej) podziwiasz. Wykorzystuj każdą okazję, żeby zawrzeć nowe znajomości, podejmuj inicjatywę kontaktu. Sam zobaczysz, że zaprocentuje to w niedalekiej przyszłości.

  1. Wydarzenia

Już od samego początku możesz promować swoją ofertę za pomocą wyzwań, kursów, wspólnego działania, spotkań na żywo. Na początku mogą być one darmowe i mieć na celu głównie zbudowanie wokół Ciebie zaangażowanej społeczności, rozwój własnej grupy na Facebooku lub konta na YouTube/Instagramie.

Udzielaj się gościnnie u innych, twórz wspólne projekty, daj się poznać społecznościom innych twórców.

  1. Duże projekty

Wykorzystaj przepływy większej energii, żeby zaplanować naprawdę kreatywne i odważne projekty. Mierz daleko – w Twoim przypadku ustalanie sobie ambitnych, dużych celów sprawdzi się znakomicie.

  1. Drugi typ, połączenia

Rozwijaj „supermoce”, które daje Ci Twój drugi typ (patrz poprzedni akapit).

I co dalej, Organizatorze?

Najprawdopodobniej prowadzisz małą firmę lub nawet pracujesz w pojedynkę na własny rachunek. Żeby osiągnąć sukces, musisz być często „wieloma pracownikami w jednej osobie”.

Dzisiejszy świat internetu doradza, że w sieci należy być wszędzie.

Ja jednak wyznaję minimalizm biznesowy – świadome ograniczanie pewnych działań, umiejętne zlecanie tych, w których nie czujesz się pewnie, zajmowanie się tym, co wychodzi Ci najlepiej. 

Możesz skupić się na jednej platformie, rozwijać tylko jedną linię produktów, inwestować w jeden typ usługi i – paradoksalnie – zauważyć, że Twoja praca przynosi o wiele lepsze efekty.

Jeżeli chcesz dostawać na bieżąco powiadomienia, dołącz do mojej listy mailingowej, zapisując się poniżej.