You are currently viewing Sklep na Etsy – 5 kroków do sukcesu

Sklep na Etsy – 5 kroków do sukcesu

Sklep na Etsy – 5 kroków do sukcesu

Platforma Etsy daje nam, twórcom, niesamowite możliwości dotarcia do nowych odbiorców. Nie zmienia to faktu, że ponieważ rozpoczęcie sprzedaży na Etsy jest takie łatwe i nie kosztuje wiele, jest tam naprawdę bardzo duża konkurencja. Żeby wybić się na Etsy, trzeba będzie podejść do tego na poważnie. Już za chwilę przedstawię Ci pięć najważniejszych rzeczy, jeśli chodzi o skuteczną sprzedaż na Etsy.

Oferta premium

Żeby wybić się w morzu tych wszystkich ofert, trzeba będzie się postarać. Przede wszystkim jeśli chodzi o jakość naszych zdjęć. Ktoś, kto wyszukuje daną ofertę, na początku zobaczy miniaturki, czyli okładki tych wszystkich ofert, i to właśnie skłoni go (bądź nie) do kliknięcia  naszej konkretnej oferty. To, co oferujemy, powinniśmy traktować jako ofertę premium. Jako coś pięknego, wyjątkowego i dobrze zrobionego. 

Etsy utrzymuje bardzo wysoki poziom i jeżeli chcemy do niego dołączyć, to należy się kierować zasadą, żeby to, co robimy, było jak najlepsze. Żeby było na światowym poziomie.

Nisza rynkowa

Kolejną rzeczą będzie nisza. Jeżeli stworzymy coś, co jest podobne do tysiąca rzeczy na Etsy, to szansa na to, że ktoś wybierze naszą ofertę, jest bardzo niska. W sytuacji, kiedy jesteśmy w stanie się czymś wyróżnić, mamy szansę się wybić. Jeżeli wybierzemy trochę węższą niszę (ale nie – zbyt wąską, bo wtedy może się okazać, że takich rzeczy nikt nie szuka). Czyli – niezbyt szeroko, ale też niezbyt wąsko.

Dla przykładu: sprzedajemy kolczyki srebrne. Jest to dość szeroka nisza, ale jeżeli będą to kolczyki srebrne z motywami elfów i wróżek, to już jest ten poziom wyróżnienia, o który nam chodzi.

Tagi

Kolejną rzeczą, często przesądzającą o sukcesie, zwłaszcza w tak popularnych kategoriach jak na przykład biżuteria, są odpowiednio dobrane tagi, czyli słowa kluczowe, po których ktoś nas znajduje. Jest to temat na osobny wpis, powiem Ci teraz tylko tyle, że istnieją różne narzędzia służące do wybierania odpowiednich tagów. Takimi narzędziami są na przykład Etsy Rank i Marmalead. Znajdziesz je pod linkami: 

eRank (Etsy Rank): https://erank.com/ Marmalead: https://marmalead.com/

Już wersje bezpłatne tych narzędzi pomogą Ci zrozumieć, o co chodzi w tych tagach.

Aktywność w sklepie

Kolejnym często podkreślanym aspektem jest to, że Etsy promuje sklepy aktywne. Sklepy, w których dużo się dzieje, w których dodaje się ciągle nowe oferty, najlepiej w regularnych odstępach czasu. Czyli nie w ten sposób, że dodamy jednego dnia sto ofert, a później przez trzy miesiące nic. 

Należy dodawać regularnie, na przykład co tydzień, nowe produkty. Jeżeli mamy oprócz tego aktualizację sklepu – informacje na dole strony, że coś nowego się u nas dzieje, coś się pojawia – to takie właśnie działania bardzo wpływają na to, że nasze oferty będą się po prostu częściej pokazywać.

W tej kategorii mieści się również fakt, że dostajemy dużo opinii. Tak więc powinno nam zależeć na tym, żeby klienci wystawiali opinie. Można o te opinie prosić – na przykład, jeżeli sprzedajemy pliki cyfrowe, warto zamieścić tam informację, że prosimy o opinię, jeżeli wszystko jest w porządku. Wysyłając produkty, można dodawać ulotkę również z prośbą o opinię.

Ruch w sklepie to również po prostu same sprzedaże. I to jest taka samonakręcająca się karuzela. Ponieważ – jeżeli mamy dużo sprzedaży – znaczy to dla Etsy, że sklep jest dobry, i Etsy będzie go częściej pokazywać. Nieraz jest widoczne, że jeśli jakiś sklep „załapie”, to osiąga niesamowity sukces na Etsy, podczas gdy jest cała masa malusieńkich sklepików, które mają minimalne sprzedaże. 

Dlatego część twórców decyduje, żeby całość sprzedaży była realizowana wyłącznie przez Etsy. Nie zakładają oni własnych osobnych sklepów internetowych, mimo że przez własny sklep mogliby teoretycznie uniknąć prowizji Etsy. I jeżeli mają stronę WWW, to właśnie z tej strony informują o tym, żeby zakupić wzór właśnie poprzez Etsy. Dzięki temu, że pojawiają się naturalne sprzedaże z innych kanałów, Etsy również promuje daną ofertę w swoich wynikach wyszukiwania. W ten sposób naturalnie i płynnie przeszliśmy do ostatniej kategorii, jaką jest ruch z zewnątrz.

Ruch z zewnątrz

Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że wyszukiwarka Etsy nie jest jedynym miejscem, przez które możemy sprzedawać na Etsy. Owszem, część ruchu przyjdzie w sposób tak zwany organiczny, czyli właśnie przez tę wyszukiwarkę, natomiast bardzo ważne jest to, co Ty zrobisz z tym Etsy poza Etsy. 

Czy będziesz mieć Instagram, który promuje twoje produkty i odsyła właśnie na Etsy? 
Czy będziesz mieć również Pinterest? 

Bardzo, bardzo wielu twórców korzysta z sukcesem z Pinterestu właśnie, żeby skierować ten ruch graficzny do Etsy. Można również oczywiście ogłaszać się na Facebooku i jeżeli ktoś zapyta o płatność, kierować taką osobę na Etsy. Ruch zewnętrzny do Etsy jest najbardziej pożądaną przez Etsy rzeczą, ponieważ dzięki temu Etsy samo w sobie jest bardziej reklamowane na zewnątrz wśród osób, które go do tej pory nie znały, a na tym platformie najbardziej zależy.

Sklep na Etsy – 5 niezawodnych kroków w skrócie

Produkty premium, odpowiednia nisza, tagi, aktywność w naszym sklepie oraz ruch ściągany z zewnątrz to pięć rzeczy, które są bardzo ważne do tego, żeby Etsy zadziałało i naprawdę przynosiło nam widoczne zyski. Są osoby działające w ten sposób, że Etsy jest jakby ich pracą na pełen etat, że wszystko kręci się właśnie wokół Etsy. Social media nakierowują na Etsy, wszelkie dodatkowe działania właśnie są po to, żeby Etsy lepiej działało. Idealnie dopasowane tagi, współgrająca szata graficzna.

Jeżeli widzisz sklepy, które mają setki tysięcy sprzedaży (jest to możliwe na przykład w przypadku produktów cyfrowych, kiedy jeden produkt cyfrowy może się sprzedać nawet tysiąc razy), to musisz zdać sobie sprawę, że prawdopodobnie podejście właścicieli do ich sklepów jest właśnie takie. Na pełen etat. 

Mało co jest dziełem przypadku. Nie zmienia to faktu, że jeżeli włożysz swój własny wysiłek, swoją pracę w którąkolwiek z tych kategorii, na pewno wpłynie to pozytywnie na twoją sprzedaż na Etsy, na twoją widoczność. Bo jeżeli Cię nie widać, to tych sprzedaży nie będzie, nawet jeżeli masz fajne produkty.

Życzę Ci powodzenia w tworzeniu i rozwijaniu Twojego sklepu!

Jeżeli interesuje Cię temat Etsy, mam dla Ciebie coś wyjątkowego.

Zestaw, który poprowadzi Cię za rękę do tego, aby Twój sklep „zaczął działać” i przyniósł Ci sukces.
Znajdziesz go poniżej:

Niezbędnik Etsy – Checklista W 30 dni do Etsy + Ebook Dobry start z Etsy

97,00 

Opis

Marzy Ci się sklep na Etsy?

To wspaniale, bo oto mam dla Ciebie coś, co niesamowicie ułatwi Ci dobry start:

Zestaw Niezbędnik Etsy – Checklista nowego sklepu oraz Ebook na Dobry początek.

To tak naprawdę skondensowany kurs tego, jak sprawić, żeby Twój sklep na Etsy nie tylko się rozwinął, ale odnosił sukecsy.
Kupując ten zestaw dzisiaj, otrzymasz

  • Rozbudowaną Checklistę: W 30 dni do Etsy
  • Ebook Dobry start z Etsy

Checklista obrazuje krok po kroku, co należy zrobić dzień po dniu, tydzień po tygodniu w pierwszym miesiącu po założeniu sklepu, tak aby Twój sklep wystrzelił i mógł stanowić Twoje dodatkowe lub nawet główne źródło zarobku w branży rękodzieła, rzeczy unikalnych, vintage i graficznych plików cyfrowych.

Ebook Dobry początek z Etsy to rozwinięcie poszczególnych kroków z checklisty, dzięki któremu dowiesz się, jak przygotować swoją ofertę, jak ją promować i wreszcie jak docierać do zainteresowanych klientów.
Ebook stanowi praktyczne uzupełnienie moich filmów o Etsy z kanału Marka na Sukces.

Można powiedzieć, że kanał na YouTube zawiera podstawowe porady dla całkiem początkujących…
…podczas gdy ten zestaw to gotowa instrukcja tego, jak na Etsy odnieść sukces.

Na jakie pytania odpowiada Ebook Dobry początek z Etsy?

  • Czy opłaca mi się założyć sklep na Etsy?
  • Jak wybrać, co tam sprzedawać?
  • Jak zrobić (sobie samemu) audyt sklepu?
  • I wreszcie: jak z sukcesem sprzedawać na Etsy?

Na zakończenie podzielę się tobą opracowaniem aż 5 strategii na sklep w 5 różnych niszach, takich jak biżuteria, rękodzieło, sprzedaż instrukcji, plików graficznych oraz print-on-demand. Dzięki nim z łatwością stworzysz własny plan działania, zaplanujesz, co przyniesie Ci sukces!