Wiele osób przychodzi do mnie z następującym pytaniem:
jak mieć więcej klientów?

Cóż, nie da się na to udzielić jednozdaniowej odpowiedzi. Nawet godzinna rozmowa nie wystarczy.

Dlaczego? Ponieważ proces zdobywania klientów składa się aż z pięciu elementów.
Jeżeli szwankuje którykolwiek z nich, płacących klientów nie będzie (lub będą przychodzić przypadkowi).

Jeżeli prowadzisz działalność, świadomie lub nie przeprowadzasz swoich odbiorców przez 4 etapy, zanim zdecydują się coś od Ciebie kupić.

Uwaga

Najpierw musisz przykuć Uwagę potencjalnych klientów. Bez tego skąd w ogóle będą wiedzieli, że istniejesz? 

Być może masz najlepszą ofertę na świecie w świetnej jakości lub nieziemsko przystępnej cenie, ale co z tego – skoro nikt się o tym nie dowie?

Klientów możesz szukać sam – lub dać się im znaleźć – za pomocą reklamy, social media lub dzięki temu, że już Cię kojarzą jako eksperta, osobę, która „zna się na rzeczy” w swojej dziedzinie.

Zainteresowanie

Następnie potrzebujesz wzbudzić Zainteresowanie odbiorców – co z tego, że Cię zobaczą, jeśli nie poświęcą Ci więcej, niż parę sekund uwagi? Zakładam, że chcesz, żeby to, co oferujesz, wydało im się jak najbardziej interesujące.

Potencjalnych klientów zainteresujesz, jeżeli zaoferujesz im coś wyjątkowego, dopasowanego do tego, co lubią lub czego potrzebują.

Tutaj przyda się określenie tego, na czym (na kim) chcesz się skupić, w czym będziesz się specjalizować (niszować).

Zainteresowanie

Potrzeba

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego ludzie w ogóle sięgają po portfel? Po co wydają pieniądze na konkretne rzeczy? Odpowiedź kryje się w jednym słowie: Potrzeba.

Być może klient chce rozwiązać jakiś problem. Brakuje mu czegoś, coś mu się skończyło, potrzebuje czegoś, żeby osiągnąć swój cel. Czasami jest to rzeczywisty problem, a kiedy indziej – zachcianka (ma potrzebę relaksu, przyjemności, bycia modnym lub posiadania tego, czego pragną inni).

Czy Twoja oferta odpowiada na rzeczywiste potrzeby Twoich klientów? I przede wszystkim: czy umiesz ich o tym przekonać?

Oferta

Wiesz co prawda, jak ściągnąć do siebie potencjalnych klientów, jak ich zainteresować oraz jakie są ich potrzeby… ale to na nic, jeżeli nie posiadasz dopracowanej Oferty.

Ile to powinno kosztować? W jakiej być formie? Czy lepiej sprzedać sto drobniaków, czy jedną rzecz premium? Nastawiać się na sprzedaż ciągłą – czy kampanie sprzedażowe?

Ofertę trzeba również zakomunikować – a nie liczyć, że klient się domyśli i sam poprosi o numer konta. Dopiero jeżeli cały proces jest usystematyzowany i powtarzalny – możemy powiedzieć o tym, że firma działa jak należy.F

Oferta

Przywiązanie

Ostatni etap jest kluczowy dla długotrwałego szczęścia i sukcesu – Twojego i firmy. Jeżeli uda Ci się uzyskać i podtrzymać Przywiązanie klientów do Twojej marki – możesz spać spokojnie.

Twoi klienci wrócą, żeby znów coś kupić lub skorzystać z Twoich usług. Sami też chętnie opowiedzą o Twojej marce znajomym. I tak koło się zatacza – lecz tym razem Ty już nie musisz się tak wysilać, chwytać każdego, nawet nieopłacalnego zlecenia czy rozważać powrotu na etat.

Całość kręci się dokładnie tak, jak powinna.

Każdy z tych etapów jest tak samo ważny – i nie dziw się, że nie masz sprzedaży, jeżeli któryś z nich szwankuje.
Jeżeli prowadzisz działalność, być może nieraz nie zauważasz rzeczy, które są oczywiste. 
Prostych zmian, które mogą zmienić Twój biznes o 180 stopni.

Dlatego postanowiłam, że Ci z tym pomogę.
Przedstawiam Ci

Znajdź, Przekonaj, Sprzedaj

Chcesz być częścią mojego najnowszego projektu edukacyjnego?

Aby do niego dołączyć, zapisz się na poniższą listę.
 Tuż po zapisie (i jego potwierdzeniu!) otrzymasz więcej informacji na temat
5 etapów, które sprawią, że Twoja działalność zacznie zarabiać na serio.

.