Podkast "Ja i mój biznes online"

Odcinek #5 – Nie zarabiasz? Być może to właśnie jest przyczyna…

Jaka jest różnica między tymi, co zarabiają… od tych, którzy, no… niekoniecznie?

Ci pierwsi zazwyczaj zarabiać się nie obawiają.
Ci drudzy mają z zarabianiem, ze sprzedażą problem.
Czy i Ty obawiasz się zarabiania?

Prowadzenie działalności, sprzedaż to tak naprawdę wymiana wartości. Ja oferuję coś, co sama zrobiłam (lub co dla Ciebie zrobię), a Ty oferujesz mi swoje pieniądze. Proste.

Obie strony nawiązują pewną relację. Klient ufa, że za ustaloną kwotę dostarczysz mu dobrą jakość. Ty ufasz, że klient będzie „dobrym” klientem, może nawet poleci Cię dalej, wystawi Ci opinię lub wróci ponownie.

Taka jest właśnie istota marketingu, więc czy jest się co go obawiać? Marketing to nieodłączny element prowadzenia działalności w internecie.

Produkt sam się w sieci nie obroni. Klient nie może go dotknąć, powąchać, a jeśli zdjęcie jest słabe – to już w ogóle nie dostrzeże jego wartości. Dlatego Twoja w tym rzecz, żeby dotrzeć do niego. Żeby dbać o to, że Ci klienci się będą pojawiać.

Jako właściciel(ka) małej marki jesteś jej najlepszym ambasadorem. Musisz odczuwać dumę z tego, co robisz. Czuć wartość swojej pracy. Jeżeli tak nie jest – to jak myślisz, czy ktoś inny poczuje tę wartość i będzie Ci chciał za to zapłacić?

A jeśli dopiero zaczynasz, nie masz pewności co do jakości Twoich produktów/usług – zawsze pozostaje testowanie. Zbieranie portfolio. Tak robi każda szanująca się firma, nawet duża. Zanim produkt trafi na rynek, jest starannie testowany przez małą grupę, która szczegółowo opisuje swoje doznania. Daje znać firmie, co w produkcie/usłudze jest fajnego, a co warto poprawić.

Testowanie, zbieranie opinii powinno wejść Ci w nawyk. Nawet jeżeli zrobisz coś dla kogo za darmo lub za pół ceny (póki nie masz pewności co do jakości swojej oferty), to zawsze zyskujesz bezcenne uwagi oraz opinie, którymi możesz chwalić się dalej. Naprawdę warto.

Nie obawiaj się sprzedaży. Pomyśl o tym, w jaki sposób Ty i Twoja oferta może dawać ludziom wartość, poprawiać ich życia. Za to mają prawo, ba – będą chcieli Ci zapłacić.

Pomyśl sam(a) – gdyby nagle z ziemi wyparowały Twoje ulubione marki, jak byś się z tym czuł(a)? Ja okropnie 🙂